Jeszcze zimowy przegląd ogrodu

Od paru tygodni przyglądam się temu, co dzieje się w ogrodzie i mam wrażenie, że mimo kalendarzowej zimy wiosna coraz śmielej sobie poczyna 🙂 Cieszy mnie to, bo uwielbiam ten kolorowy wybuch wiosny w ogrodzie.

Już dwa tygodnie temu sfotografowałam całkiem spore listki tulipanów, hiacynty z maleńkimi jeszcze zawiązkami kwiatostanów czy pierwsze krokusy. W miniony weekend pojawił się również pierwszy żonkil tete-a-tete.

W szklarni wschodzi rzodkiewka i rośnie sałata, zielenią się też truskawki zwisające, które przezimowały pod szkłem. W doniczkach wschodzi już co nieco, a kolejne nasiona czekają na jakąś wolną chwilę za dnia, kiedy będę mogła przygotować doniczki i wysiać kwiaty czy warzywa. Najśmielej poczyna sobie dynia – wsadziłam trochę pestek na próbę, by sprawdzić czy wykiełkują… i wykiełkowały, a teraz rosną jak szalone. Obawiam się, że wyrosną zbyt duże, zanim będzie na tyle ciepło, by je wysadzić na grunt.

hiacynt

krokusy

pierwszy żonkil

tulipan casa grande

sałata

Coś wyrosło mi w doniczce, która zimę spędziła na dworze ogołocona z resztek lobelii, która w niej rosła. Sądząc po listkach są to bratki. Ale skąd się wzięły? Nie mam pojęcia. Mogły wysypać się z przekwitniętych kwiatów, które rosły w doniczce umieszczonej wyżej. Innego pomysłu na samosiejki bratków nie mam.

samosiejka

Zaskoczyła mnie pewna bylina. Posadziłam ją rok temu na wiosnę. Nic z niej nie wyrosło, wyglądało na to, że zgniła lub zaschła i nic z niej nie będzie. Trudno. Zostawiłam ją w ziemi, minęła zima, a moim oczom ukazały się jakieś zielone kiełki. Wyrosły z nich już całkiem spore liście i wygląda na to, że moje Arum Italicum (zwane Obrazek Włoski) za wcześnie spisałam na straty.

Mam nadzieję, że zadomowi się w moim ogrodzie na dobre, bo jako jedna z nielicznych roślin dobrze znosi spore zacienienie, a część ogrodu przed domem wymaga roślin lubiących cień.

obrazek włoski

One thought on “Jeszcze zimowy przegląd ogrodu

  1. bernikula 15 marca 2014 / 09:32

    Ja dopiero co w zeszłym roku posiałam trawę, a w przyszłości chcę mieć lawendowy ogród- nic mi więcej do szczęścia nie trzeba:) Uwielbiam fioletowy kolor i zapach lawendy:)

Skomentuj

