Wiosna!

Od dzisiaj mamy kalendarzową wiosnę, ale ta astronomiczna jest już u nas od wczoraj. Gdzie najlepiej powitać wiosnę? W ogrodzie!

Korzystając z wczorajszej pięknej pogody wyszłam popołudniu do ogrodu. W planach miałam prace porządkowe, ale do kieszeni schowałam aparat, więc będą i zdjęcia. Niestety słońce zdążyło się już schować, więc nie będzie tak pięknie, jak mogłoby być.

Krokusy w pełnym rozkwicie:

Obrazek

Pod szklarnią zakwitły dwa krzaczki pięknych białych pierwiosnków:

Obrazek

Mam też jakieś urocze niebieskie kwiaty, których nazwy niestety nie znam. Może ktoś wie jak się nazywają. Zostały kiedyś zasadzone przez moją mamę i towarzyszą nam każdej wiosny w ogrodzie.

Obrazek

Gdyby komuś było za mało pierwiosnków, to u mnie zaczyna powoli kwitnąć pierwiosnkowe poletko:

Obrazek

Za jakiś czas ten pierwiosnkowy zagonek będzie liliowo-biały.

Co roku mamy ogrom samosiejek pierwiosnka ząbkowanego, które moja mama dzielnie rozsadza. W efekcie mamy w ogrodzie takie pierwiosnkowe poletko. Mnóstwo sadzonek rozdajemy znajomym, a część po prostu marnieje z braku miejsca na rozsadę. Gdybyśmy chcieli zagospodarować wszystkie, to prawdopodobnie mogłabym otworzyć hurtownię tych kwiatów 😉

W tym roku czeka mnie atak niezapominajek. Pojawiają się tam gdzie powinny być i tam, gdzie nie powinno ich być. Póki co jeszcze pokryte liśćmi, ale już zielone i gotowe do wiosny!

Obrazek

Tuż przy pietruszce wyrosły stokrotki. Wygląda na to, że odpowiada im taka symbioza 🙂

Obrazek

Wczoraj postanowiłam obciąć suche pędy w hortensjach i zaniepokoił mnie wygląd jednej z nich. Środek jednej z nich jest jakby spróchniały, bez problemu wyjęłam z niego parę suchych pędów i mam wrażenie, że przez zimę pod liśćmi zrzuconymi przez hortensję pojawiły się jakieś białe naloty. Póki co oczyściłam to miejsce, ale obawiam się, że potrzebny będzie jakiś preparat przeciwgrzybiczy, bo coś mogło zaatakować krzew.

Obrazek

Sporo się dzieje także wśród warzyw, ale o tym następnym razem 🙂

4 thoughts on “Wiosna!

  1. Pola 4 czerwca 2014 / 11:00

    Te niebieskie to chyba cebulice syberyjskie. Pozdrawiam.

    • elfickizakatek 4 czerwca 2014 / 21:57

      Po poszukiwaniach ja również zidentyfikowałam je jako cebulice 🙂

    • andrzejp 3 kwietnia 2017 / 17:49

      Niestety nie są to cebulice…stawiam na ŚNIEŻNIK FORBESA

      • elfickizakatek 3 kwietnia 2017 / 23:08

        Zupełnie jak moje kwiaty 🙂 Chyba w końcu dowiedziałam się co rośnie w moim ogrodzie.

Skomentuj

