Keukenhof – tulipanowe królestwo w Holandii

Jest takie państwo, które słynie z tulipanów, w tym państwie jest miejsce, które jest prawdziwym królestwem tulipanów i kwiatów cebulkowych. Na 32 ha każdej wiosny rozkwita tu ponad 7 milionów kwiatów, głównie tulipanów we wszystkich kolorach tęczy. To tajemnicze miejsce dostępne jest dla publiczności tylko 2 miesiące w roku – od około 20 marca do drugiej połowy maja. To miejsce to Keukenhof – największy ogród kwiatowy z kwiatami cebulkowymi.

Wyprawa do Keukenhof to niesamowite przeżycie dla każdego miłośnika kwiatów. Spacer po ogrodzie to prawdziwa uczta dla oczu i pozostałych zmysłów. Wejście do pawilonu, gdzie odbywa się wystawa storczyków przyprawia o kichanie i łzawienie oczu co wrażliwsze osoby.

Zupełnie spontanicznie podczas tegorocznej majówki miałam okazję odwiedzić Amsterdam i położony niedaleko niego ogród Keukenhof. Przez kilka godzin spacerowałam jak oczarowana, robiłam zdjęcia, by uwiecznić jak najwięcej tych pięknych chwil pośród kwiatów i wiem, że chcę tam wrócić.

Miłego oglądania zdjęć!

z0001

 

z001

z1

z2

z3

z5

z6

z7

z8

z9

z10

z11

z12

z13

z14

z15

z16

z17

z18

z19

z20

z21

z22

z23

z24

z25

z26

z27

z28

z29

z30

z31

z32

 

Podczas zwiedzania Amsterdamu jak każdy miłośnik kwiatów odwiedziłam giełdę kwiatową. Mimo, że to nie sezon na tulipany, to stoiska były pełne cebulek tych kwiatów. Niestety te pięknie zapakowane cebulki wypuszczały już pędy, więc ich zakup mijałby się z celem, bo nie dotrwałyby do jesieni, kiedy nastanie czas ich sadzenia.

Na szczęście na części stoisk kupić można cebulki na sztuki. Spośród nich udało mi się wybrać sporo cebulek, które nie kiełkowały i które przetrwają spokojnie do jesieni zapakowane w papierowe torebki i schowane w chłodnych i ciemnym garażu. Taki zakup ma jednak jeden minus – nie mam pojęcia jaki tulipan wyrośnie z każdej z cebulek. Wiem z jakich odmian i kolorów wybierałam, mam nawet zdjęcia stoisk, by wiedzieć jakie tulipany oferowali sprzedawcy, ale w torebkach mam jeden wielki misz-masz. Za rok wiosną będę miała jedną wielką niespodziankę w ogrodzie 🙂

 

z33

z34

z35

Skomentuj

