Cóż za piękny początek listopada!

Ten tytuł nie wymaga wyjaśnień 🙂 Dzisiejszy dzień to prawdziwy skarb. Piękne wiosenne słońce, ciepło, błogie lenistwo… aż trudno uwierzyć, że to początek listopada 🙂 Oby ten miesiąc jak najdłużej rozpieszczał nas pogodą.

Korzystając z wolnego dnia spędziłam czas w ogrodzie. W końcu siedzenie w domu w taki dzień byłoby prawdziwym przestępstwem. Kubek pysznej kawy, wygodny fotel i słońce ogrzewające twarz. Tylko tyle mi potrzeba do szczęścia 🙂

kawa

Kiedy już wypiłam kawę, zagryzając ją kostkami gorzkiej czekolady postanowiłam nieco inaczej spożytkować czas. Moim celem stała się oszklona altana i jej dach. Nagimnastykowałam się nieźle myjąc go od wewnątrz i od zewnątrz. W ruch poszedł mop, miotła i ściereczka z mikrofibry, do tego krzesło i drabina, trochę ekwilibrystyki i już nic nie zakłóca mi widoku nieba, kiedy w chłodny dzień ogrzewam się wewnątrz altany. Przy okazji uporządkowałam suszone nasiona, dorzuciłam trochę nowych do suszenia, podlałam kwiaty stacjonujące od jakiegoś czasu w altanie i zrobiłam kolejne sadzonki plektrantusa.

W ramach zbierania sił do pracy spacerowałam po ogrodzie z aparatem w dłoni, podjadając groszek prosto z krzaczków, koktajlówki rosnące nadal w szklarni, natkę pietruszki czy rukolę. Jesień w takim wydaniu jest całkiem przyjemna. Szkoda tylko, że po zmianie czasu nie mogę z jej uroków korzystać po przyjściu z pracy. Zanim wrócę i zakręcę się po domu jest już ciemno. Dlatego nie pozostaje nic innego, niż w takie dni jak ten ładować akumulatory na cały tydzień 🙂

groszek1

groszek2

pietruszka

pomidory koktajlowe

plaktrantus

Na marginesie: ostatni siew fasolki nadaje się już do jedzenia. Jest jeszcze sporo maluchów, ale spokojnie mogę zebrać porcję na obiad dla całej rodziny 🙂 Chłody daję się we znaki liściom fasoli. Same strączki nie reagują na zimne noce.

fasolka

Życzę nam wszystkim jak najwięcej słońca, mimo, że w kalendarzu już listopad! 😀

 

Skomentuj

